• Nou
Miniatură indiană erotică Scenă erotică – poziția “Chaanreet” (Aasun)
search
  • Miniatură indiană erotică Scenă erotică – poziția “Chaanreet” (Aasun)
  • Miniatură indiană erotică Scenă erotică – poziția “Chaanreet” (Aasun)
  • Miniatură indiană erotică Scenă erotică – poziția “Chaanreet” (Aasun)
  • Miniatură indiană erotică Scenă erotică – poziția “Chaanreet” (Aasun)
  • Miniatură indiană erotică Scenă erotică – poziția “Chaanreet” (Aasun)
Miniatură indiană erotică Scenă erotică – poziția “Chaanreet” (Aasun)

Miniatură indiană erotică Scenă erotică – poziția “Chaanreet” (Aasun)

1.000,00 lei
Cu TVA
Cantitate
Disponibil

Miniatură indiană erotică Scenă erotică – poziția “Chaanreet” (Aasun)
Tehnică: acuarelă și guașă pe hârtie, cu inscripție în sanscrită
Dimensiuni: 19,5 × 15 cm (fără ramă)
Dimensiuni cu ramă: 38 × 33 cm
Proveniență: India de Nord, probabil Rajasthan sau Kangra
Datare: sfârșitul secolului XIX – începutul secolului XX

Lucrarea aparține tradiției miniaturilor indiene târzii, inspirate de textele tantrice și Kama Shastra, care tratează eroticismul ca dimensiune a cunoașterii sacre. Stilistic, acuarela păstrează caracteristicile școlilor din Rajasthan – contururi fine, cromatică saturată, accent pe roșu, verde și ocru – dar prezintă și simplificări de desen specifice perioadei târzii (sec. XIX–XX), când aceste imagini erau produse pentru piața colonială și pentru colecționari europeni.

Textul în sanscrită din partea superioară descrie poziția erotică numită Aasun sau Chaanreet, menționând atitudinea femeii și a bărbatului, într-un registru didactic. Nota explicativă lipită pe verso confirmă o proveniență occidentală – probabil o piesă cumpărată în India în a doua jumătate a secolului XX, în contextul interesului pentru arta erotică orientală.

Prezența pumnalului în mâna bărbatului – element rar și incongruent cu descrierea tradițională – indică fie o interpretare simbolică (dominare, putere, inițiere), fie o libertate târzie a copistului, comună în versiunile populare produse în serie.

Deși inspirată de estetica Kama Sutra, lucrarea nu aparține unei școli regale autentice (precum cele de la Bundi, Kota sau Kangra), ci mai curând unui atelier provincial orientat spre piața turistică și de suveniruri, dar executat cu un bun nivel tehnic și o expresivitate decorativă evidentă.

Stare de conservare

Hârtia prezintă îngălbeniri și mici pierderi marginale, compatibile cu vârsta. Culoarea este stabilă, fără exfolieri vizibile. Rama este modernă, din alamă, cu paspartu colorat.

1 Obiect